خروج سیکل سل از فهرست بیماریهای خاص
نوشته شده توسط : انجمن

رئيس انجمن حمايت از بيماران تالاسمي خوزستان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي كشور بيماري سيكل‌سل در استان خوزستان به دليل بومي بودن جزو بيماريهاي خاص محسوب نمي‌شود....

 

دكتر فروزان صادقيان در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار داشت: حدود يك تا 2 ماه است كه بيانيه‌اي از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي صادر شده مبني بر اينكه بيماري سيكل سل كه آن هم يك نوع بيماري خوني است، از ليست بيماري‌هاي خاص خارج شده است كه اين امر منجر شده است كه اين بيماران از كارت هوشمند، كارت تالاسمي، دفترچه بيماران خاص و ... ديگر امكانات كه بيماران خاص از آن بهره‌مند مي‌شوند، محروم شوند.

 

وي افزود: در بيماري سيكل سل گلبولهاي قرمز خون شخص به حالت گرد در آمده و منجر به بروز دردهاي عضلاني در مناطقي همچون پا، كمر و ديگر نقاط بدن مي‌شود. بيمار مجبور است براي تسكين درد از داروهاي مسكن نظير متادن استفاده كند.

 

صادقيان خاطرنشان كرد: هزينه درمان اين بيماران نه تنها كمتر از بيماران تالاسمي نيست بلكه گاهي بيشتر از آن نيز هست و تنها تفاوت روند درماني اين بيماران با بيماران تالاسمي ماژور در دريافت دسفرال است كه بيماران تالاسمي آن را به علت خونگيري مكرر دريافت مي‌كنند.

 

رئيس انجمن تالاسمي خوزستان متذكر شد: انجمن به منظور رفع مشكل اين بيماران يك ماه پيش نامه‌اي به وزارت بهداشت كشور ارسال كرد كه تا كنون بي نتيجه‌ مانده است.

 

صادقيان تصريح كرد: اين انجمن با وجود اينكه تعداد زيادي از بيماران مختلف خوني از جمله تالاسمي، ماژور، مينور و سيكل سل و ... را تحت پوشش قرار مي‌دهد با گذشت 5 سال از تشكيل آن هنوز جاي ثابتي نداشته و هزينه‌هاي آن از طريق كمك‌هاي مردمي تامين مي‌شود كه متاسفانه كفاف تامين امكانات بيماران را نخواهد داد. همچنين اين انجمن فاقد محلي جهت اسكان همراهان بيماران بستري ارجاعي از شهرستان‌هاي اطراف است.




:: بازدید از این مطلب : 2940
|
امتیاز مطلب : 106
|
تعداد امتیازدهندگان : 38
|
مجموع امتیاز : 38
تاریخ انتشار : 8 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: